загрузка...
Завдання для самостійної підготовки студентів до практичних занять та для роботи в групах (СППЗ та ПЗ) 4 - PDF Друк e-mail
КПН - Комунікативні процеси у навчанні: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни - Бутенко Н. Ю., Приходько В. М., Федоренко Н. І.

2.4.4. Завдання для самостійної підготовки студентів
до практичних занять та для роботи
в групах (СППЗ та ПЗ)

Кейси

Кейс № 1

«А я, повеса вечно праздный,

Потомок негров безобразный,

Взрощенный в дикой простоте,

Любви не ведая страданий,

Я нравлюсь юной красоте,

Бесстыдным бешенством желаний».

Питання:

  1. Як Ви гадаєте, чий цей імідж.
  2. Які складові іміджу відображені в уривку.
  3. Яке враження справляє на Вас характеристика цього «самоіміджу»? Чому.
Кейс № 2

«На взгляд Манилов был человек видный: черты лица его были не лишены приятности, в приемах и оборотах было что-то заискивающее расположения и знакомства. Он улыбался заманчиво, был белокур, с голубыми глазами. В первую минуту разговора с ним не можешь не сказать: «Какой приятный и до­брый человек!» В следующую за тем минуту ничего не скажешь, а в третью скажешь: «Черт знает что такое!» — и отойдешь подальше; если не отойдешь, почувствуешь скуку смертельную».

Питання:

1. Які аспекти соціальної перцепції відображені в наведеному уривку?

2. Які чинники формування першого враження змальовані тут?

3. Який механізм сприйняття має місце в цій ситуації? Для яких рівнів спілкування характерний цей механізм?

4. Яку природу має цей механізм?

5. Які наслідки сприйняття на підставі використання такого механізму?

Кейс № 3

«Лицо Плюшкина не представляло ничего особенного; оно было почти такое же, как у многих худощавых стариков, один подбородок только выступал очень далеко вперед, так что он должен был закрывать его платком, чтобы не заплевать; маленькие глазки еще не потухнули и бегали из-под высоко выросших бровей. Гораздо заманчивее был наряд его: никакими средствами и стараниями нельзя было докопаться, из чего состряпан был его халат: рукава и верхние полы до того засалились и залоснились, что походили на юфть, какая идет на сапоги; назади вместо двух болтались четыре полы, из которых охлопьями лезла хлопчатая бумага. На шее у него тоже было повязано что-то такое, которое нельзя было разобрать: чулок ли, повязка ли, или набрюшник, только никак не галстук. Словом, если бы Чичиков встретил этого помещика, так принаряженного, где-нибудь у церковных дверей, то, вероятно, дал бы ему медный грош».

Питання:

1. Які аспекти соціальної перцепції відображені в наведеному уривку?

2. Які чинники формування першого враження змальовані тут?

3. Який механізм сприйняття має місце в цій ситуації? Для яких рівнів спілкування характерний цей механізм?

4. Яку природу має цей механізм?

5. Які наслідки сприйняття на підставі використання такого механізму?

Кейс № 4

Ситуація 1

«В предложении переводчика заключался ясный практический смысл, предложение было очень солидное, но что-то удивительно не солидное было в манере переводчика говорить, и в его одежде и в этом омерзительном, никуда не годном пенсне. Вследствие этого что-то неясное томило душу председателя...» (М. А. Бул­гаков. «Мастер и Маргарита» [18, с. 99]).

Ситуація 2

«Голос Абогина дрожал от волнения; в этой дрожи и в тоне было гораздо больше убедительности, чем в словах» (А. П. Чехов. «Враги» [110, т. 6, с. 35]).

Завдання: 1. Ознайомтеся із ситуаціями.

2. Визначте провідну складову самоподання.

3. Визначте, які чинники вказують саме на неї. Відповідь обґрунтуйте (див. рис. 4.2).

Проблемні питання для обговорення в групах

  1. Чи потрібно говорити компліменти при діловій взаємодії?
  2. Як потрібно реагувати на компліменти?
  3. Природність і маскування: «бути чи здаватися».
  4. Чи треба намагатися бути «зрозумілим»?
  5. Які найважливіші складові іміджу викладача?
  6. Вплив помилок у сприйнятті на оцінювання діяльності учнів.

Завдання для роботи в групах

Завдання 1

Студенти стають у коло. Кожний, дивлячись на своїх партнерів праворуч і ліворуч, замислюється над тим, що в цих людях йому подобається і які можна зробити йому (їй) компліменти. Той учасник, якому зробили комплімент, повинен відповісти на нього. Далі, звернувшись до іншого партнера, він говорить комплімент йому, і так далі по колу.

Після виконання завдання студенти оцінюють його результати, обговорюють складні моменти в його виконанні.

Завдання 2

Згадайте улюбленого вчителя в школі. Перерахуйте ті індивідуальні особливості, які робили його образ привабливим. Поміркуйте над тим, які індивідуальні особливості необхідно мати викладачеві, щоб його діяльність була успішною.

Свої міркування викладіть письмово в роботі «Портрет ідеального викладача» чи «Імідж прекрасного педагога». Сформуйте цей портрет по групах.

Завдання 3

У групах змоделюйте за характерними ознаками імідж будь-яких людей та запропонуйте іншим групам у вигляді загадок.

Завдання 4

У групах складіть список найважливіших характеристик іміджу фахівця:

—  викладача;

—  керівника та проранжуйте їх за ступенем важливості.

Розроблені «портрети» групи презентують.

Завдання 5

У групах складіть характеристику іміджу студента. Визначте найхарактерніші його ознаки. Поміркуйте, чи можна скласти загальний «портрет» іміджу студента, чи тут є якісь специфічні аспекти.

Виконуйте це завдання у формі міжгрупової взаємодії.

Завдання 6

Для роботи вам знадобляться фотографії або репродукції картин.

Подивіться на них. Визначте емоційний стан людини на знімку або на картині.

Завдання 7

Кожен член групи вибирає собі партнера, а потім протягом 2—3 хвилин спостерігає за ним. Після цього в усній формі описує його емоційний стан, настрій, почуття, бажання в даний момент. Той, чий стан характеризував партнер, має підтвердити правильність та достовірність розуміння його стану. Обидва партнери мають право коментувати висловлювання один одного.

Завдання 8

Викладач характеризує будь-яку подію, наприклад, коли одна людина раптово грубо відповідає на питання іншої (або якусь іншу). Групам потрібно якомога швидше назвати причини такої поведінки, дати можливі варіанти її розуміння.

Під час групової дискусії можна використовувати заданий алгоритм причин, виходячи з того, що причини подій можуть бути пов’язані як з суб’єктом дії і з об’єктом дії, так і з ситуацією. Спочатку алгоритм може бути заданий на карточці, поступово він стає надійно працюючим внутрішнім прийомом при аналізі будь-якого явища, з яким знайомляться студенти.

Многие из вас знают, что в Москве или Питере можно дать объявление на авито, но наверняка вы выбираете где разместить заявку или предложение в Глазове. Такое место есть, и не будем скрывать от вас, что доска объявления глазов всегда открыта для новых пользователей.


 
загрузка...